Verujemo da kontakt ne vredi bez takta

Svi imaju svoju verziju istine

Feb 10, 2017

*Intervju sa Suzanom Miličić, direktorkom agencije Kontakta PR&Media Consulting je u februaru 2017. godine objavljen u magazinu Cord . Prenosimo ga u celosti:

Sa kakvim korisnicima, kupcima, biračima ćemo se sresti ove godine? Sa onima koji su izloženi ogromnom broju kanala komuniciranja, čija je pažnja rasuta, koji su često i sami mediji koji kreiraju svoje verzije istine. Put do njih biće sve zamršeniji, moramo ih stalno pratiti, tražiti, predviđati šta je sledeće što će imati uticaja na njih

Suzana Miličić, Kontakta PR&Media Consulting

Živimo u post – truth eri, u vreme u kom emocije i lični stavovi a ne objektivne činjenice oblikuju javno mnjenje, u kom građani (korisnici, kupci, birači) imaju manje poverenja u medije a više u sopstvene verzije istine i verujem da je to trend koji će obeležiti komunikacije u ovoj i u narednim godinama, kaže Suzana Miličić, direktorka agencije za odnose s javnošću Kontakta PR & Media Consulting, koja kao mali tim profesionalaca iz oblasti odnosa s javnošću i medija, posluje u Srbiji poslednjih pet godina.

  • Na koji način će post – truth era uticati ili već utiče na tržište komunikacija, šta ona znači za profesionalce iz ove sfere?

Put do krajnjeg korisnika, kupca, birača, biće sve zamršeniji. Moraćemo da se dovijamo, budemo manje sigurni a više sumnjičavi, da „seckamo“ i prilagođavamo svoje poruke na što manje ciljne grupe kako bismo mogli da merimo stvarni rezultat. Da budemo spremni na to da će oni kojima se obraćamo, možda, i da nas iznenade odlukom, bez obzira šta naša istraživanja pokazuju: kao što su ceo svet iznenadili Britanci (Brexit) i Amerikanci (Tramp). Da imamo plan B, na primer.

  • Dosta radite na kampanjama čija je svrha promovisanje evropskih vrednosti, prava žena, položaja mladih i sl. Koliko su ljudi zainteresovani za ove teme i kako razumeju te poruke?

Poslednjih meseci sam dosta putovala po Srbiji, zbog jednog projekta koji realizujemo sa Delegacijom EU u Srbiji, pa sam imala priliku da vidim kako ljudi reaguju na teme koje se tiču EU, Evrope, evrointegracija. Snaga mitova i zabluda, moć pogrešnih informacija o ovoj oblasti je i dalje ogromna. Ipak, primećujem da smo pragmatičniji: roditelji se najviše interesuju kako deca mogu da im studiraju u EU, poljoprivrednici i preduzetnici koje fondove mogu da koriste. To je, ipak, korak napred, jer nam daje prostor da im damo prave informacije i dekonstruišemo njihove zablude. Kad je reč o kampanjama za prava žena, to je tema o kojoj će, načelno, svi da govore i svi će da osude nasilje, ali neće primetiti da se o tome pogrešno izveštava, neće uočiti  mizoginiju u javnim nastupima i burno će reagovati kad im to zamerite. Ima mnogo posla na tom terenu.

  • Sa kojim izazovima se suočavaju mala i srednja domaća preduzeća sa kojima takođe sarađujete?

Mi smo tipično malo domaće preduzeće, ono koje zavisi od svog rada, koje poslove dobija na osnovu kvaliteta predloga projekta ili preporuke zadovoljnog klijenta. Zavisimo samo od svog rada i zalaganja i zato možemo potpuno da razumemo mala i srednja preduzeća koja su u istoj poziciji. Moramo, kao i oni, da vodimo računa o svakom dinaru, da pažljivo krojimo budzet, da obazrivo uvodimo nove kanale komuniciranja vodeći računa o isplativosti. I ovde ćemo se boriti sa efektima post – truth doba – kupci su izloženi ogromnom broju kanala, pažnja im je rasuta, imaju svoje verzije istine i ne praštaju greške. Treba ih pametno informisati, negovati njihovu lojalnost, čuvati kredibilitet brenda i – biti im zabavan i koristan. Kretaćemo se u vakuumu između kupaca niske platežne moći, što mi realno jesmo, i klijenata koje logika kapitala tera da ostvare neki realan profit, zarade neki stvaran novac. Moraćemo da, zajedno sa klijentima, stalno iznova učimo kako da nađemo i sačuvamo svog kupca. I budemo spremni na to da će kupac vrlo brzo da promeni naviku u komuniciranju, pobeći nam iz vidokruga i da ćemo praviti novu taktiku u potrazi za njim.

Tags: , , ,