Pravilo 7 C na društvenim medijima
Vrlo često se, u komunikaciji na društvenim medijima, rukovodimo tzv. pravilom 7 C koje se koristi u američkoj on line PR praksi. Malo smo ga prilagodili lokalnim uslovima i pokazalo se da je ovo pravilo koristan vodič.
Evo, naše verzije 7 C za komunikaciju na društvenim medijima.
Community (zajednica) – Upoznajte svoju publiku. Procenite njene afinitete, saznajte šta voli da vidi i pročita, a šta ne… Saznajte i koliko (i gde) provodi vreme on line, u koje doba dana je na mreži jer ćete tako svoje postove prilagoditi njenim navikama.
Content (sadržaj) – Pravite zanimljiv i koristan sadržaj u skladu sa interesovanjima svoje publike. To nije baš tako jednostavno kao što se na prvi pogled čini. Dobar sadržaj zahteva ozbiljan trud. Ne mora uvek da bude originalan ali je poželjno da i ono što je šerovano ima vašu “notu”. Pronađite medije, rubrike, blogove, web sajtove odakle možete da preuzimate sadržaj koji odgovara vašim aktivnostima ali i željama vaše publike.
Curation („kustosiranje“) – Prenosite sadržaj koji su drugi napravili – sistematično, korisno i smisleno. Nađite, grupišite i organizujete tuđi sadržaj. Ali, dodajte svoj “začin”.
Creation (stvaranje) – Stvarajte originalni sadžaj i budite kreativni. „Fotografije izazivaju duplo veće angažovanje nego postovi sa tekstom“ kaže Katie Harbath (Manager, Public Policy). Fotografišite ili sami napravite postere, (vrlo jednostavno, ukoliko poznajete osnove photoshopa) na kojima možete npr. da istaknete neke podatke koji su vama važni, a mislite da zanimaju i vašu publiku. Barak Obama je na svojoj Facebook stranici za vreme predizborne kampanje tekstom koji je ubačen u fotografiju pozivao na šerovanje. Dobar način da animirate publiku
Connection (povezanost) – Povežite se sa publikom kako bi ona osetila jaku vezu sa onim što joj vi nudite. Komunicirajte prijateljskim tonom, budite kulturni i interesantni. Sve je u interakciji – postavite pitanje u postu, odgovorite na pitanja publike…
Conversation (razgovor) – “Dani monologa su završeni. Ukoliko ne pozovete ljude da pričaju sa vama, oni imaju previše mesta gde mogu da odu i da pričaju o vama” (Anita Dunn, former White House communications director for President Obama). Šta još da dodamo na ovo? J
Conversion (konverzija) – Svakako najvažnije pitanje u ovoj priči je: Šta je krajnji cilj vaše komunikacije na mreži? Budite ubedljivi kako biste svoje fanove naveli i na offline akciju. Zapamtite da, nakon što ste svoje fanove informisali, zabavili, motivisali, oni treba da budu spremni na akciju i u offline životu. Da kupe vaš proizvod, koriste vašu uslugu, poveruju u vašu ideju…