bus plus i minus

Bus plus i minus

Kao neko ko koristi GSP od 1993. godine sećam se i mnogo gorih dana, ali mi je teško da se setim da li je sistem javnog prevoza ikada privlačio toliku pažnju medija i toliki bes građana. E pa evo, ukratko šta mislim o tome.  (Neću se upuštati u legalnost  celog blusplus projekta. O  tome možete da pročitate ovde. )

PLAĆANJE Usluge treba plaćati – sve, bez izuzetka. Ako je potrebno može da se uvede i povlastica za socijalno ugrožene građane, tako da oni ne moraju da plaćaju. Čisto da se napravi razlika između onih koji zaista nemaju i onih koji su drčni i bezobrazni i ne žele da plate. Ali, besmisleno je uvoditi  ograničenje nepersonalizovne kartice, tako da posle određenog iznosa ili vremnskog perioda, čovek mora da kupi novu. To je čista pljačka.

VALIDIRANJE  Zaista ne razumem zašto bi se neko ko ima mesečnu markicu  ’validirao’ svaki put kad uđe u autobus? Kupovinom markice on je svoju obavezu ispunio. Zamislite da vam  za svaku uslugu koju platite neko još i nameće neku besmislenu obavezu. Oprali su vam auto? Super, ali morate sad da popunite anketu. Besmisleno. Tim više što obrazloženje da je to potrebo radi evidencije o gužvi ne sledi elementarnu logiku. Validiranjem pri ulasku ste im rekli da ste ušli, ali pošto se ne validirate pri izlasku, oni pojma nemaju koliko je ljudi zaista u prevozu, jer ljudi ne samo da ulaze, oni i izlaze, neki posle jedne neki posle 11 stanica. Ako hoćete da znate koliko vam je opterećena linija – pitajte vozače. Ništa jednostavnije. Oni jako dobro znaju da li su i gde morali da čekaju da se ugura još neko ko misli ’da ima mesta tamo u sredini, samo kad bi se malo pomerili’.

ULAZ/IZLAZ  Da li je neko ko je predložio ovu ideju zaista i putnik GSP-a? Zaista sumnjam. Ovo zvuči dobro kada je prevoz prazan, pa uđete na jedna vrata, prošetate do drugih i izađete. Ali ovaj scenario je zaista redak. Mnogo češće se dešava da ste srećni što stojite tu gde ste i da je poslednja stvar koja vam treba da se gurate sa gomilom ljudi koja ne može i ne želi nigde da se pomeri. I ako je od starta veliki plan bio da postoje vrata za ulaz i izlaz, zašto su aparati postavljeni svuda, što se nije štedelo i nabavilo duplo manje aparata?