[CASE STUDY] O kampanji “Bez duvana za mesec dana”

“Bez duvana za mesec dana” je naziv kampanje koju je pokrenula kompanija “Ivančić i sinovi” kako bi predstavila lek za odvikavanje od duvana – Tabex – koji je, do sada, pokazao vrlo dobre rezultate a koji lekari sve više preporučuju u svojoj praksi. I mi smo se uključili u ovu kampanju i, zajedno sa klijentom, odlučili da povod za obraćanje javnosti bude Svetski dan bez duvanskog dima – 31. maj.
Obeležavanje tzv. posebnih dana, kakav je ovaj, jete logičan trenutak za početak PR kampanje sa stanovišta medija ali je, s druge strane, i “problematičan” jer takve dane svi ostali koriste da skrenu pažnju na ono što rade. Dakle, konkurencija divlja a vi se borite kako znate i umete!
Ipak – odlučili smo da počnemo radnim doručkom za novinare u restoranu “Pire” i tako, uz razgovor novinara sa dr Zoricom Plavšić, pulmologom i Ikom Pešić, šeficom Kabineta za odvikavanje od duvana na Institutu za pulmologiju KCS, predstavimo priručnik “Kako jednostavno ostaviti duvan”, čije su one autorke (izdavanje omogućila kompanija “Ivančić i sinovi”). Dobro izabrani mediji – od dnevne štampe, te specijalizovanih zdravstvenih TV emisija preko ženskih revija do muških magazina (jer, ovaj porok ne bira pol) – ali i dobro izabran datum – dva dana pre Svetskog dana bez duvanskog dima – rezultirali su i dobro posećenim radnim doručkom i kvalitetnom razmenom informacija između novinara i lekara.
A to je ono najbitnije. Iz te razmene, kasnije, proističu i kvalitetni ili, nažalost, nekvalitetni tekstovi.

Fotografije sa radnog doručka za novinare pogledajte ovde: on.fb.me/12OwQ6v

Poruka za novinare je bila jasna: znamo da je Srbija među prvima po broju pušača, o tome pišete često. Ipak, da li znate da se lekari sve više odlučuju da za odvikavanje savetuju upotrebu lekova i da li vam je poznato da je pušenje bolest zavisnosti a ne samo loša navika? Jasna i precizna, ali i drugačija u odnosu na druge poruke koje se, uglavnom, plasiraju ovakvim povodima. To je ono što će nam obezbediti vidljivost.

Drugi element kampanje bila je organizacija javnog savetovališta na Cvetnom trgu baš 31.maja na Svetski dan bez duvanskog dima. Ako smo uspeli da poruku medijima pošaljemo dva dana ranije, tog dana smo hteli da dođemo do “običnog sveta”, do pušača ili onih koji imaju pušače oko sebe, do onih koje bismo zainteresovali razgovorom, poklonom, savetom…
No, opet je trebalo biti različit, konkurencija je bila više nego aktivna!
Odlučili smo se da pažnju javnosti privučemo tako što ćemo svoje savetovalište “obeležiti” ogromnim pikavcem od sunđera! Scenograf je vrlo brzo shvatio šta smo želeli i spretno napravio dva metra visok pikavac koji je, među kafićima na Cvetnom trgu, štrčao taman onoliko koliko je potrebno da privuče pažnju.

Fotografije sa javnog savetovališta na Cvetnom trgu pogledajte ovde: on.fb.me/11uvhN2

Za rad su nam još bili potrebni ljubazni i dobro potkovani saradnici kompanije “Ivančić i sinovi” i priča je mogla da počne. Uz podršku medija – uživo uključenje sa lica mesta u Jutarnji program TV Pink i na Radio Studio B – kao i najave akcije u dnevnoj štampi dan ranije – sve je bilo spremno za start.
Svi koji su ikada pravili bilo kakav javni događaj – a posebno pod vedrim nebom – znaju da postoji još jedan važan element, presudan za uspeh, na koji gotovo da nemate uticaja. Vreme. Imali smo sreće, to možemo reći, jer nas je kiša, koja je tih dana inače zalivala Beograd non stop – tog dana zaobišla.
Kad smo okončali tzv. terenski rad ostao je onaj najosetljiviji – nastavak rada s medijima. Slanje informacija, fotografija, dopuna tesktova, pisanje gotovih priča, razmena pitanja i odgovora između lekara i novinara, traganje za korisnim informacijama koje mogu dopuniti novinske priče…
Rezultat – sve dnevne novine objavile su informaciju o priručniku, tekstove o pušenju kao bolesti zavisnosti kao i foto vesti sa javnog savetovališta; ženske revije su temeljno razradile ovu temu, porodični dodaci u dnevnim novinama su posvetili više strana ovom pitanjuu, lekari su gostovali na nacionalnim televizijama a naša akcija na Cvetnom trgu propraćena i TV kamerama, odvikavanje od duvana je našlo mesta i u letnjim izdanjima muških i ženskih mesečnika.
Za samo tri dana od objavljivanja vesti o postojanju priručnika “Kako jednosatvno ostaviti duvan” ovaj dokument je downlodovan skoro 2000 puta a vesti o priručniku se, sporadično, i dalje objavljuju po medijima. Kampanja se polako seli u unutrašnjost Srbije a mi pravimo neke nove planove za jesen.

Delimičnu listu objava možete pogledati ovde: on.fb.me/18yhb2T