“Mogu da neću. Ljubav nije nasilje!” – PR&digital kampanja
Organizacija Autonomni ženski centar je odlučila da bude prva koja će razgovarati sa mladima, prvenstveno devojkama i pitati ih „Kako ti je u vezi?“, a zadatak PR agencije Kontakta je bio da se o ovoj kampanji, njenim porukama i aktivnostima, ali i o problematici partnerskog nasilja u vezama mladih, govori što više kako u online svetu, tako i kroz tradicionalne medije.
U okviru projekta do sada su realizovane sledeće aktivnosti:
Organizovano je 19 radionica u gradovima širom Srbije; održano je 85 sastanaka sa mladima koji su kao rezultat imali 55 različitih akcija u kojima je učestvovalo 6700 mladih. Pokrenut je sajt mogudanecu.rs i online aplikacije kroz koje se uči o rodno zasnovanom nasilju. Organizovano je 8 akreditovanih edukacija o nasilju u porodici za 180 nastavnica/ka, kao i gotovo 40 stručnih sastanaka.
Šta smo uradili?
- pokrenuli smo Facebook i Instagram stranice Mogu da neću koje direktno, kroz atraktivan i prilagođen sadržaj komuniciraju sa mladima i redovno smo ažurirali sajt projekta (mogudanecu.rs)
- Kroz medijski atraktivan sadržaj predstavili smo istraživanje o nasilju u vezama mladih
- Uspostavili smo saradnju sa mnogim medijima koji direktno komuniciraju sa mladima
- Organizovali smo Mogu da neću Case Study na Teen Talk konferenciji i kroz skeč u kojima su učestvovali glumci direktno pokazali manifestacije nasilja u vezama mladih
- Kroz nagradnu aktivaciju Aj odchataj animirali smo mlade da nam napišu dopisivanje koje se završava sa Mogu da neću!
- Podržali smo vlogerku Milicu Lepoticu koja govori o internet nasilnicima da kroz medije govori o porukama koje šalje putem svog bloga
- Informisali smo nacionalne i lokalne medije o pojedinačnim akcijama, sa akcentom na iscrtavanje Mogu da neću grafita po školama
- Učestvovali smo u snimanju spota i realizaciji pesme koju su samoinicijativno napisali i otpevali đaci srednje Muzičke škole Stanković nakon završenih Mogu da neću radionica.
- Organizovali smo premijeru spota i pesme Mogu da neću
- Kontaktirali smo medije i influensere kako bi emitovali i promovisali Mogu da neću pesmu
Rezultati
- Za šest meseci zabeleženo je 26 TV objava (gostovanja ili priloga), 40 objava u štampi, 117 online objava, a najviše smo ponosni što je Mogu da neću često bio tema broja ili tema uvodnika u štampanim izdanjima
- preko 6000 ljudi prati aktivnosti putem naših stranica, a za šest meseci MDN instagram i fb postovi su komentarisani više od 600 i šerovani više od 1300 puta, a 65 puta smo pomenuti u instagram storijima drugih ljudi
- Kroz aktivaciju Ajd Odchataj dobili smo 225 različitih primera dopisivanja. Ovo su pobednice:
- Sajt mogu da neću je za šest meseci postojanja okupio skoro 10 000 jedinstvenih poseta
- Više od 100 mladih nam je pisalo direktno putem društvenih mreža (bilo da je u pitanju pohvala, predlog za akciju, ili izlaganje ličnog problema)
Naime, širi projekat koji je pokrenuo AŽC, organizacija koja se više od dve decenije bori protiv nasilja prema ženama, naziva se „Nulta tolerancija na rodno zasnovano nasilje“ i realizuje se u školama i na fakultetima širom Srbije, a komunicira sa srednjoškolkama i srednjoškolcima, studentkinjama i studentima, profesorima/kama i predstavnicima/cima javnih vlasti. Kampanja Mogu da neću, koja je najvidljiviji deo ovog projekta, ima za cilj da se približi mladima i edukuje ih, informiše o tome na koje se sve načine nasilje u vezi manifestuje, ali ih i angažuje da dalje šire ovu poruku.
Za potrebe ovakvih projekata, koji se obraćaju različitim ciljnim grupama i koje imaju zadatak da pored medija, novinara, roditelja i nastavnika, animiraju pre svega tinejdžere, važno je da ne zaboravimo da poruke šaljemo na onom jeziku koji oni razumeju, i kroz kanale koje oni prate. Mi smo upravo iz tog razloga ažurno istraživali ponašanje ove “specifične publike”, ali i imali pomoć teenage konsultanta… 😉
Za prvu fazu kampanje dobili smo LIKE, ništa manje ne očekujemo u nastavku 😉