Kampanja “Život traži Hitnu pomoć”

Mi volimo da učimo iz kampanja, da one imaju neku svrhu i važnu poruku. Takva je bila i kampanja o predlogu Zakona o Hitnoj pomoći. Najpre, šok je bio da Srbija nema ovaj zakon, odnosno, da rad Hitne pomoći nije detaljno i zakonski regulisan. Što znači da ukoliko dođe do problema, odgovornih nema, jer nema ni posebnih pravila. Organizacija Pokret Pravo na život – Meri se nekoliko godina bavi radom Hitne pomoći i aktivno učestvuje u inicijativi za donošenje Zakona.

Konferencija za medije već probudila interesovanje

Mi smo se odazvali njihovom pozivu da uradimo medijsku kampanju koja je podrazumevala događaj za medije, objave i dalja gostovanja i razvijanje teme u relevantnim medijima. Tema je bila dobra, jer se tiče svih nas. Kada je situacija rizična, svima nam treba Hitna pomoć, bez obzira na političko opredeljenje. Zbog toga su svi veliki mediji ovu temu prepoznali kao relevantnu za njih i želeli da čuju više.

Već na konferenciji za medije imali smo uživo uključenje u Jutarnji program RTS-a, a nakon konferencije brojne objave u svim značajnim medijima.

Na samom događaju predsednik Pokreta Dejan Zejnula predao je predlog Zakona o Hitnoj pomoći narodnom poslaniku Miliji Miletiću, koji je Zakon uveo u skupštinsku proceduru. Važno je bilo i dobro osmisliti izjave koje ćemo dalje preneti medijima u saopštenju. Ono na šta smo se fokusirali je da Hitna pomoć nije dostupna u sredinama manjim od 25.000 stanovnika i da ne postoji jedinstveni protokol koji propisuje kada Hitna pomoć mora da izađe i kako da vrši trijažu poziva.

Saopštenje za medije je odjeknulo u svim medijima

Saopštenje, pažljivo napisano sa detaljima koje smo želeli u fokusu i rečenicama koje bi privukle pažnju medijima, prošlo je odlično. Nakon toga sve je bi efekat snežne kugle. Imali smo veliki broj TV gostovanja i reakcija u javnosti.

Političke stranke su, takođe, prepoznale temu kao važnu, pa je Ne davimo Beograd, pored toga što je bio na konferenciji i kasnije na sednicama otvarao ponovo temu Zakona o Hitnoj pomoći.

Ono što se ovde pokazalo je da kampanje koje imaju temu i svrhu, uz profesionalnu pomoć PR agencije, prolaze odlično u medijima. I dalje je važno dogovoriti javni nastup, rečenice koje će biti glavne poruke kroz saopštenje i uživo nastupe, ali od teme sve kreće. Potrebno je da ona ima način da se predstavi, pristup koji će zainteresovati određeni broj ljudi.
Posebno nam je drago kada od kampanji učimo i saznajemo stvari koje su važne za naš svakodnevni život. Predlog je ušao u skupštinsku proceduru i svi poslanici su već upoznati s njim. Da li će ovu temu prepoznati kao važnu, šta mislite?