Krenule smo Putevima žena sa Iridom
Žensko pitanje je nešto čime se često bavimo i poslovno i privatno. Važno nam je da prenesemo poruke osnaživanja ženama, kao i poruke ženama koje trpe seksualno ili porodično nasilje. Radili smo sa mnogim organizacijama koje se ovim bave i trudili se da njihova poruka dođe do onih žena koje treba da je čuju. Nekada je to zahtevan posao, ali osećaj koji imamo dok radimo i nakon dobrih rezultata je neprocenjiv.
Promocija aplikacije Putevima žena
Ovog leta promovisali smo jednu sjajnu aplikaciju koju je osmislila nevladina organizacija Irida iz Novog Sada. Nju čine proaktivni mladi ljudi, željni promene i svesni da su oni ti koji je moraju doneti. U aplikaciji su se na početku nalazile znamenite žene iz Novog Sada, koje uglavnom nemaju svoje mesto u istoriji.
Da budemo iskrene, za neke ni mi nismo čule do tada. Kada smo pročitale njihove biografije (koje se nalaze u aplikaciji), osetile smo ogromno poštovanje prema tim ženama, ali i nepravdu koja im je načinjena time što ih ne pamtimo.
Tada smo shvatile da cilj ove promocije nije samo download aplikacije, nego da zainteresovanu publiku upoznamo sa ovim sjajnim ženama, pravim caricama. Sama aplikacija funkcioniše jednostavno, kliknite na ženu koju želite da istražite i započnete njenu rutu. Ruta vas preko Google Maps vodi do kuće u kojoj je ta žena živela ili radila.
Možete je skinuti na:
Tradicionalni mediji vole ovakve priče. I treba!
Da su životi ovih desetak žena inspirativni potvrdili su i novinari, pardon, mahom novinarke – jer su pokazali veliku zainteresovanost za ovu priču. Želeli su da predstave i aplikaciju ali i da podsete na živote ovih žena, pokažu kuće po Novom Sadu u kojima su živele i radile. Na televiziji Nova S, reporterka se u javljanju uživo u jutarnji, prošetala od kuće političarke Milice Tomić do nekadašnje kuće jedne od prvih feministkinja na ovim prostorima, Savke Subotić. Lansiranje aplikacije propratili su gotovo svi relevantni mediji a interesovanje za aplikaciju i rad Iride je trajalo skoro celo leto.
Putevima žena deo programa Novi Sad Evropska prestonica kulture
Kad ovakvu priču radite u gradu koji je te godine Evropska prestonica kulture, naravno da ćete odmah pokušati da se povežete sa organizatorom svih kulturnih dešavanja – ekipom iz Kancelarije EPK! Vrlo rado su prihvatili predlog da Irida bude učesnik na tematskim panelima, posećenim izložbama, koncertima na otvorenom, pa su aktivisti mogli da podele svoj materijal ili posetiocima direktno pokažu kako da koriste aplikaciju.
Instagram blogerke takođe zainteresovane
U marketingu i digitalu vlada jedno mišljenje da su žene koje imaju veću bazu pratilaca na Instagramu jednostavno influenserke. Ovo u terminologiji može biti tačno, ali sam naziv influenserka kod nas asocira na beauty i modne blogerke i nijedne druge. One jesu prve blogerke koje su se pojavile i tako su ostale i upamćene kod nas. Zbog toga nam je ostalo upamćeno da su influenserke = beauty, modne blogerke.
Međutim, postoji značajan broj Instagram blogerki koje imaju višeslojni kanal i sa svojom publikom komuniciraju na razne teme. Žensko pravo, modna industrija, ekološki problemi, političke teme – sve ovo postalo je tema aktivističkih blogerki. One uglavnom spadaju u tzv. mikroinfluensere, nemaju ogromnu bazu pratilaca, ali za određene kampanje imaju core ciljnu grupu koja je veoma značajna.
Kada na jednom mestu postoji skup ljudi koji su najuža publika klijenta, to je pravo blago. Ono što je zadatak je proceniti da li je to ta ciljna grupa koja nam je potrebna i rezultati će biti fenomenalni.
Zbog toga, mi smo za ovu kampanju odabrale njih nekoliko, a ispod možete videti reels-ove koje su napravile.
Malo smo i ponosni na rezultate koje smo ostvarili, ako smemo tako da kažemo. Grad Novi Sad je nakon kampanje pokazao interesovanje da se ove lokacije trajno obeleže tablama sa imenima žena i njihovim kratkim biografijama, što je sjajno. Table su pripremljene, čekamo administraciju i to jedva čekamo!