Digital kampanja za Ribellu – 5 nedelja & 5 blogera

S idejom da animiramo postojeću publiku, ali i da otkrijemo novu, tokom aprila i maja smo organizovali digital kampanju na Ribella nalozima na društvenim mrežama pod sloganom, naravno, #ŽivotPoMomUkusu. Povezali smo se sa nekim od najuticajnijih food blogera u Srbiji i kombinujući njihov autorski rad i poruke brenda koji zastupamo, pokušali da zabavimo postojeću a informišemo novu publiku o dva najvažnija Ribella proizvoda – Ribella Hummus i Ribella Tunino.

Šta smo uradili?

Kreirali koncept koji bi se, kroz formulu, mogao ovako definisati:

influence marketing + klasična aktivacija na mrežama + ciljano oglašavanje

Odabrali smo pet blogera za koje smo procenili da mogu imati pozitivan uticaj na našu publiku ili da mogu privući novu (vodite računa o cilju, uvek 🙂 ).  Definisali smo da kampanja traje pet nedelja i da svaki bloger ima priliku da bude domaćin jedne nedelje: da pozove svoje pratioce da smisle i objave svoj recept ali na unapred zadatu temu, koristeći Ribella proizvode.

Fanove smo pozvali da svoje predloge ostave u komentarima objave o aktivaciji gde smo mogli da ih pratimo i mi ali i bloger-domaćin. Najkreativniji recept te nedelje birali su blogeri, a zatim ga i pripremali na svoj način i predstavljali kroz blog post ili live prenos.

Tako smo imali 3 blog posta, jedan FB live i Insta live.

Pobedničke recepte potrošača nagradili smo Ribella paketom + personalizovanim poklonom koji je bio u skladu sa temom nedelje (daske za sečenje, knjige blogera, korpe za pikni, karte za pozorište…)

 

Koga smo izabrali?

  • Mimi’s Kingdom, poznata po tradicionalnijim receptima i fenomenalnim fotografijama. Ona je svoje fanove animirala da naprave – Tunino piknik i u tome i uspela.

  • Slobodan Stefanović, gastro glumac sa TOP kanala, poznat i kao MR. Kitchen. Želja nam je da se otvorimo i novoj publici i da pokažemo da ne kuvaju samo žene. Tema – Brza hummus klopa za ekipu

  • Ana Ćubela,“ikona” hrono ishrane, objavila 7 kuvara i prodala u tiražu većem od 10 000. Ušunjali smo se na njen nedeljni Pidžama parti da nađemo najbolji humus recept za brunch. Nakon nedelje sa Anom, u grupi Hrono recepti koja broji preko 100k pojavio se veliki broj objava sa Ribella humusom. Humus je potvrđen kao omiljena namirnica kod hronera 😉

Inspirisana brojem i kretivnošću vaših predloga, Ana je objavila na svom blogu odabir od čak 23 recepta sa humusom! Pogledajte ovde neke od tih ideja -> Humus recepti

  • Gaga Grne, okrenuta domaćoj kuhinji i tradicionalnim receptima, te je omiljena među domaćicama. Super prilika da se predstavi Tunino u idealnoj doručak kombinaciji. Ona je izabrala najsočniji recept za kajganu koji smo videli.

 

  • Maja Petrović – Vitki gurman, dugo i uspešno sarađujemo i zajedno otkrivamo nove i inovativne načine da se konzumira humus. Poznata po tome što raskrinkava prehrambene mitove i nudi pregršt korisnih informacija za sve koji žele da znaju više o hrani koju jedu. Takođe je autor najneobičnijih recepata. Zadatak? Humus u neobičnim kombinacijama.

 

Pored njih, kao podrška priključile su se i Šmizletina, Tanja Leković – Kuhinja zaposlene žene i Maja Babić – Provereni recepti, koje su receptima sa humusom skrenule pažnju svoje publike na našu aktivaciju. Njihove inspirativne fotke i inovativni predlozi animirali su još jednu grupu potencijalnih fanova dobrog zalogaja.

U izboru influensera za određene kampanje ne vodimo se samo brojem pratilaca, već prvenstveno ostvarenim engagementom i odnosom sa publikom. Birali smo teme u skladu sa stilom blogera i tipom ishrane koji promoviše, jer nam je cilj da pokažemo da se Ribella – ukusna, zdrava, praktična i inovativna namirnica – dobro uklapa u različite životne stilove i navike u ishrani.

Kad smo odabrali blogere, podelili teme, dogovorili termine – ostalo nam je da kampanju ciljano i smisleno reklamiramo na FB i Insta. Dakle, vrlo pažlivo targetiranje + stalno praćenje rezultata + menjanje oglasa i ciljnih grupa čim rezultati to i „zatraže“ dali su nam i – odlične rezultate.

Postignuti rezultati:

Ukupan reach – 375 000. Toliko puta su se naše objave pojavile na news feedu. Neki vole da kažu da je to broj ljudi do kojih je reklama stigla, ali ovo je preciznija definicija (nisu sve to uvek neki drugi ljudi, ponekad su i isti…). Reach je važan i u kontekstu uloženog novca – lako je doći do velikog broja ljudi ako imate ćup sa zlatom. Mi, naravno, nismo imali ćup i uspeli smo da za više nego prihvatljiv i dostupan budžet ostvarimo ovaj rezultat.

Šta ubrajamo u važne rezultate, one koji se drugačije mere?

Proširili smo postojeću publiku i doprli do novih potencijalnih potrošača.

Najveći benefit kampanje je proširivanje ciljne grupe i dopiranje do novih potencijalnih potrošača. Ojačali imidž brenda i među potrošačima i među influenserima, povećali uticaj brenda u za nas vrlo važnoj niši – hronerima, osnažili zajednicu ljubitelja humusa a Ribella Tunino, jedini suhomesnati proizvod od mesa tune, predstavili novoj publici.

Poruke, komentari, veći broj pratilaca na oba kanala Ribelle potvrdili su to.

Zapratite i vi Ribellu, svima nam ponekad treba – ukusna, zdrava, praktična i inovativna klopa 🙂