Digitalna kampanja za Ribella Hummus #nemamtikad

Nova godina je vreme kad sabiramo utiske, pitamo se šta smo uradili, šta nismo, za šta nismo imali vremena, a voleli bismo da jesmo. Upravo sa tom temom i idejom da proširimo publiku i animiramo postojeću, napravili smo Ribella Hummus digital kampanju na četiri tržišta (Srbija, Crna Gora, Bosna i Slovenija) sa domaćim influenserima.

Foto: Ribella

Odlučili smo da u kampanju uključimo uticajne lifestyle influensere, ali i one sa autentičnim nalozima, koji imaju specifičan način komunikacije u duhu #nemamtikad kampanje.

Naš cilj je bio da informišemo potrošače o benefitima Ribella Hummusa, da im kažemo na koji način mogu spremiti brz, ukusan i zdrav obrok – zaborave na opravdanje – “nemam ti kad” :).

Kako smo to uradili?

Kreirali smo koncept koji bi se, kroz formulu, mogao ovako definisati:

influence marketing + klasična aktivacija na mrežama + ciljano oglašavanje

Izabrali smo 14 blogera iz Srbije i regiona koji su ispričali svoju priču o tome kako im uvek fali vremena u toku dana, na koji način se bore sa tim problemom i kako pronalaze način da se u takvoj situaciji zdravo hrane. Izabrali smo food blogere koji već pokrivaju našu publiku, kako bismo ih podstakli na engagement, ali smo izabrali i nove lifestyle blogere, kako bismo proširili publiku.

Odredili smo da kampanja traje dve nedelje, kako bi svi blogeri imali vremena da ispričaju svoju priču i da ona bude primećena. Glavna platforma kampanje je bio Instagram – influenseri su sa svojim pratiocima delili sadržaj i pozivali ih da odgvore za šta oni nisu imali vremena u prethodnoj godini.

Pratioci svih influensera su usmeravani na Ribellin Instagram profil, na kom je, paralelno, tekla naša kampanja sa specijalno dizajniranim vizualima na temu #nemamtikad. Autentičnost smo dobili tako što smo blogerima omogućili da post naprave onako kako oni misle da treba, pa su neki podelili svoju ličnu priču, koja emotivno privlači pratioce, dok su drugi podelili recepte sa Ribella Hummusom i privukli pratioce idejom i estetikom posta.

Kampanja sa influenserima je sadržala po nekoliko Instagram storija od svakog blogera i Instagram post, koji je mogao da bude fotka ili video. U kampanji je učestvovalo 7 influensera iz Srbije, 3 iz Crne Gore, 2 iz Bosne i Hercegovine i 2 iz Slovenije.

Koje influensere smo izabrali ovog puta?

Milan Maglov – lifestyle bloger koji je svojom harizmom i duhovitim komentarima postigao veliku aktivaciju na svom profilu. Njegov stil komunikacije je spontan i neposredan, što je dovelo do sjajne interaktivnosti.

Marina Ćosić – glumica i blogerka koja ima veliku bazu fanova među mlađom populacijom, i muškom i ženskom. Pratioci nju prepoznaju kao devojku koja se zdravo hrani, trenira i vodi dinamičan život.

Ko to tamo – food profil koji ima sjajne recepte. Želeli smo da se povežemo sa još širom grupom ljudi koja prati food profile na Instagramu, koji u ponudi imaju inovativne, smele i moderne recpete kao što ih ima Ko to tamo.

Mogu ja to sama – profil koji se obraća mladim, modernim, obrazovanim i emancipovanim devojkama i ženama. Kroz ovaj profil smo pokušali da animiramo našu postojeću publiku i ponudimo im kvalitetan i kreativan sadržaj.

Jedan Frajer – Ivana ima veliki engagement na svojim postovima, jer vodi računa o kvalitetu sadržaja koji plasira svojoj publici. Njen stil je urban, alternativan i detaljan, čime se izdvaja od drugih, pa tako i sadržaj koji plasira se izdvaja od ostalih.

Ines Klara – ona za Ribellu širi polje publike, ali ostaje u temi zdrave ishrane, predloga detoxa, osmišljavanju novih i lakih recepata. Njena publika nisu samo oni koji se isključivo bave ili praktikuju zdravu ishranu, već privlači veliki broj devojaka koji je prate zbog šminke i kozmetike.

Maja Mladenović – pozicionirala se na Instagramu kao lifestyle influenserka koja se bavi modom, šminkom, ali i zdravom ishranom. Njena prednost je dobra organizacija dana, što se odlično uklopilo u našu temu.

Ignjat se zovem – jedan od top crnogorskih influensera, koji veoma popularan i među srpskom publikom. Njegov stil je veoma autentičan i duhovit, pa savršeno odgovara #nemamtikad kampanji.

Sandra Hashtag – mlada bolgerka i mama koja akcenat u svojim postovima stavlja na modu i roditeljstvo.

Mila Vulović – influenserka i model iz Crne Gore, naglasak na njenom profilu je na modi, lifestyle-u, čime proširujemo polje naše publike.

Selma Gabela – lifestyle blogerska iz Sarajeva, koja neretko sa svojim pratiocima deli ukusne recepte. Osim sjajnih fotografija, ima kvalitetan sadržaj, pratioce je vole zbog priče koju deli sa njima, a emotivno povezivanje je nešto što je najvažnije.

Hajrudin Šišić – food bloger i food fotograf iz Sarajeva, koji svakodnevno sa svojom publikom deli sjajne recepte. Ima 24 godine i privlači i mlađu publiku i žene domaćice, koje su već ciljna grupa Ribelle.

Zalabell – mlada i urbana devojka, koja pesbnu pažnju obraća na kvalitet sadržaja koji kači. Njen stil je nežan i moderan, što dobro pogađa Ribellinu ciljnu grupu i doprinosi širenju brenda u Sloveniji.

Elizabeta – još jedan influenserka iz Slovenije, koja neguje urban stil i gaji veliku ljubav prema humusu. Saradnja sa influenserima koji uživaju u proizvodu, uvek mora da bude dobitna.

Kada smo birali blogere za ovu kampanju, nismo se vodili samo njihovim brojem pratilaca. Važno nam je kakav engagement oni proizvode kod publike, kao i da li je kvalitet tog sadržaja dobar. Osim toga, tema #nemamtikad je specifična i neposredna, pa je bilo neophodno izabrati one koji takvu temu mogu da iznesu na duhovit i prijemčiv način.

Iako je svaki od blogera imao svoj jedinstven sadržaj, svaki je nosio poruku da je Ribella Hummus jednostavna, dobra i ukusna hrana koju brzo i lako pripremim.

Naša kampanja na FB i IG

Pored kampanje sa influenserima, na Instagramu i Fejsbuku smo imali specijalno dizajnirane vizuale, koji su se na duhovit način nadovezivali na temu #nemamtikad. Postove smo ciljano i smisleno reklamirali na društvenim mrežama, pažljivo smo targetirali ciljne grupe, konstantno smo pratili rezultate i aktivnost publike, kako bismo promenili oglase i ciljne grupe, kada rezultati to zatraže.

Ono što smo dobili, bili su – odlični rezultati.

Postignuti rezultati

Total reach – oko 240 000. Ovo je broj puta koliko se objava sa Ribella Hummusom u okviru kampanje #nemamtikad pojavila na news feedu. Ipak, ono što mislimo da je značajni uspeh je veliki engagement u odnosu na budžet koji smo imali. Storiji koje su objavili influenseri su pogledani skoro 500 000 puta, što je značajno doprinelo vidljivosti Ribella humusa na mrežama.

Kada se uzme u obzir budžet za oglašavanje i honorare influensera, možete nam verovati na reč da su ovi rezultati skoro pa idealni :).

Naš cilj bio je da što većem broju ljudi pokažemo kako im Ribella Hummus može pomoći da se dobro hrane i pored svakodnevne trke sa vremenom i na taj način pridobijemo nove potrošače, a starima predložimo nove načine konzumacije humusa.

Ojačali smo imidž brenda kroz saradnju sa influenserima koji neguju kvalitet sadržaja, proširili polje prisutnosti, ali zadržali imidž brenda koji prepoznaju kao urbanu i modrenu priču. Osnažili smo zajednicu ljubitelja humusa, toliko da je u nekim radnjama u Beogradu humus rasprodat sa polica!

Koliko su se publici dopali recepti i objave celokupne kampanje, pokazuje da se takve objave od strane drugih korisnika sačuvane čak 289 puta.

Zapratite i vi Ribellu, probajte Ribella Hummus, ali i ostale proizvode poput Fresh Pate-a i Tunina, jedinstvenog suhomesnatog proizvoda napravljenog od najkvalitetnijeg mesa tune. 🙂