Scan4Chem – PR kampanja i organizacija događaja

Scan4Chem je aplikacija koja nam govori da li u proizvodu od plastike postoje opasne hemikalije koje mogu naštetiti našem organizmu. Ovu aplikaciju je u Srbiji lansirala nevladina organizacija ALHem, a u isto vreme aplikacija je objavljena u još 13 zemalja EU.

Ovim povodom smo za ALHem organizovali događaj za medije i napravili PR kampanju čiji cilj je bio širenje informacije o aplikaciji i njen download. Ona je dostupna Android i IOS sistemima i potpuno je besplatna.

Šta je bila ideja?

Ideja je bila da novinarima priđemo na drugačiji način, da privučemo njihovu pažnju, umesto da im pošaljemo klasično PR saopštenje. Novinari su na adresu redakcije dobili pakete, koji su bili obeleženi pitanjem – Da li proizvodi koje kupujete sadrže opasne hemikalije?

U kutijama su se nalazili proizvodi od plastike koji mogu sadržati opasne hemikalije i pozivnica za događaj. Slanje PR paketa je bio prvi talas, a drugi talas je podrazumevao organizaciju događaja.

I ovde smo želeli da istupimo od klasičnih medija centara gde će klijent samo izdeklamovati o kakvoj aplikaciji je reč. Smatrali smo da bi bilo korisno i zanimljivo da novinarima na licu mesta pokažemo kako aplikacija radi. Iznajmili smo stan u centru Beograda i pozvali novinare da dođu u stan. ALHem je doneo predmete koje svakodnevno koristimo i skenirao ih pred novinarima.

Nakon toga i sami novinari su imali priliku da to učine. 

Rezultati – da li su se mediji pojavili?

Događaj su pratile uživo dve ekipe jutarnjih programa dve nacionalne televizije, TV Pink i TV Prva. Ovi programi spadaju među najgledanije TV formate u Srbiji. Osim ovog benefita, prilozi objavljeni u jutarnjih programima postaju medijski highlight dana pa ih prenose drugi mediji. 

Televizije koje nisu pratile događaj, kasnije su organizovale gostovanja ili priloge (RTS, Beogradska hronika; RTS, Jutarnji dnevnik; N1; TV Brainz…). Osim TV ekipa, tu su bile i priznate redakcije, poput Tanjgua, Politike, Potrošača….

Teme koje su sagovornice iz ALHEMa otvorile na događaju ili na njih podsetile (bisfenol u fiskalnim računima, ftalati u igračkama…) ponovo su okupirale pažnju medija pa je ALHEM, praktično, od sredine decembra do sredine januara bio gotovo kontinuirano u medijima.

Da sumiramo – imali smo ukupno 62 objave u medijima, od toga su 9 prilozi i gostovanja na televizijama, 7 objava u štampi i 46 objava na internet portalima.

Ne bismo sami da se hvalimo, ali wow!

Ono što smo zaključili je da su novinari željni drugačijeg pristupa i originalnosti u PR-u. Od obične konferencije oni ne mogu uvek da naprave priču, ali kada tema dozvoljava da se igramo, to treba da učinimo, jer će tada i novinari reagovati pozitivno.

Inovativnost i kreativnost u PR-u bi trebalo da budu trend za 2020. godinu. Mi ćemo se svakako potruditi da ovaj trend ispratimo. Hvala klijentima koji veruju u naše ideje i čine ih mogućim.